De School

Wilt u naar aanleiding van de informatie op deze site graag een nader gesprek met de school, dan kunt u het best contact opnemen met de directeur van de school de heer Peter Zantingh. Hij is te bereiken via het volgende e-mail adres en telefoon nummer:

eenspan@oo-emmen.nl

+31(0)591-659840 (school)

Tijdens een telefoon gesprek kunnen we ook een afspraak maken voor een rondleiding met of zonder uw kind(eren).

’t Eenspan is de naam van de school sinds 1986. Daarvoor heette de school “school 1” en was het de oudste school van heel Emmen! De school bestaat namelijk al sinds 1853. Maar sinds die tijd is de school een paar keer van locatie veranderd. Sinds 2003 zitten we in een mooi, nieuw schoolgebouw (zie foto).

de school

Vanaf 2013 zal op het terrein van de school, in een noodlokaal, een buitenschoolse opvang gerealiseerd worden. We willen ook graag starten met een peutergroep in dit noodlokaal. Al deze kinderen kunnen dan net als de kinderen van school spelen op het geheel omheinde schoolplein.

Naam: openbare basisschool 't Eenspan.
De naam van de school is gekozen i.v.m. de samenvoeging tot basisschool van kleuterschool Olleke Bolleke en lagere school 1 in het jaar 1986. Eenspan staat voor het paard dat de samengevoegde kleuterschool en lagere school trekt. De één van school 1 komt terug in de naam.

collage eenspan

Hier kunt u een filmpje van een paar jaar geleden bekijken van de school in “bedrijf”.